Forum Klanu Born To Kill
Różnice między CS 1.6 a CS:S
Ulepszona grafika i fizyka dzięki silnikowi graficznemu Source, użytym w grze Half-Life 2.
Retusz znanych map - układ poziomów został nieznacznie zmieniony, jednak dodano wiele nowych szczegółów wizualnych, typu: drzewa, hydranty, słupy transmisyjne itp
Nowe modele postaci (terrorystów, antyterrorystów oraz zakładników).
Po otrzymaniu jakiegokolwiek obrażenia, postać porusza się nieznacznie wolniej (w przeciwieństwie do CS 1.6 gdzie praktycznie nie mogła się poruszyć)
Modernizacja modeli broni i animacji przeładowań.
Bardziej realistyczne zachowanie broni
Ulepszony system zakupów - amunicja jest dokupywana automatycznie
Bez większych problemów można stworzyć swój własny config, dzięki któremu można kupować bronie z gotowego schematu.
Flashbang (czyt: granat błyskowy) oprócz oślepienia powoduje ogłuszenie, całkowicie dezorientując przeciwnika.
Smoke Grenade (czyt: granat dymny) w przeciwieństwie do tego z CS 1.6 wybucha dopiero po chwili. Zmodernizowano również sam wygląd dymu, dzięki czemu zwiększyły się jego właściwości maskujące.
HE Grenade (czyt: granat odłamkowy) nie zadaje już obrażeń przez ściany.
Zdefiniowano rodzaje materiałów oraz ich wpływ na balistykę pocisków.
Podstawowe
Podstawowe tryby, czyli tryby map, które zostały stworzone przez Valve.
cs_ - Hostage Rescue to tryb, w którym zadaniem antyterrorystów jest uwolnić zakładników - dojść do nich, po czym odprowadzić w odpowiednie miejsce. Z kolei zadaniem terrorystów jest nie doprowadzić do odbicia zakładników.
de_ - w trybie Bomb/Defuse (de_ pochodzi od słowa defuse) terroryści mają za zadanie podłożyć i pilnować bomby tak, aby CT jej nie rozbroili (zwykle 36 sek.), a zadaniem tychże jest, by nie dopuścić do podłożenia ładunku, bądź go rozbroić, gdy jednak zostanie uaktywniony.
Fanowskie
aim -na mapach tego typu dużą role odgrywa umiejętność celowania. Większość map jest małych, z miejscami do schowania się oraz zazwyczaj z broniami leżącymi na ziemi.
awp_ - mapy na otwartej przestrzeni polegające na szkoleniu swoich umiejętności snajperskich przy wykorzystaniu karabinu snajperskiego zwanego w grze Arctic Warfare Magnum (skrótowo AWP lub AWM).
fy_ - mapy Fight Yard różnią się kilkoma drobnymi szczegółami od map aim_, min. ilością "przeszkód" (mapy fy_ mają ich więcej).
surf_ polegają na poruszaniu się po planszy na specjalnych, pochyłych ścianach.
ka_ - Knife Arena, na których jedyną bronią są noże.
he_ - mapy na których jedyną bronią są granaty wybuchowe (High Explosive).
gg_ - specjalnie stworzone mapy na rzecz GunGame Mod. Zazwyczaj autorzy uniemożliwiają zakup nowej broni.
ze_ - mapy stworzone z myślą o grze w Zombie Escape.
zh_ - mapy stworzone z myślą o grze w Zombie Horde. Jest on bardzo podobny do zombie modów, ale różni się jedynie tym, że na początku jest od razu po równo Zombie i ludzie
zm_ - mapy stworzone z myślą o grze w Zombie mode.
kz_ / xc_ - na których zadaniem jest wejść na szczyt np. budynku wskakując na coraz wyżej położone platformy.
ba_ - sa to mapy wiezienne.zadaniem anty-terrorystow jest przypilnowac terro i nie dac sie zabic
Mody
Kolejnym czynnikiem są mody, zmieniające taktykę rozgrywki, bądź dodające nowe elementy, które pozwalają na jej urozmaicenie. Oto kilka najpopularniejszych:
Soccer - gra się za pomocą noża uderzając w mundialową piłkę. Mapa jest jak boisko, a żeby wygrać należy trafić w bramkę przeciwnika. Po trafieniu w bramkę drużyna przeciwna automatycznie popełnia samobójstwo. Oczywiście możliwa jest także zwykła walka na noże po całym stadionie.
Deathmatch - gracz otrzymuje możliwość wyboru dowolnego zestawu broni, a sama rozgrywka przypomina multiplayer Quake'a. Nie ma podziału na rundy, a zabity gracz jest natychmiast odradzany w innym punkcie mapy. Bywa stosowany również z RPG modem.
RPG mode (RPG) - pozwala na rozwój postaci podczas rozgrywki, w sposób znany z gier cRPG. Za zabicie przeciwnika gracz otrzymuje określoną ilość punktów doświadczenia, te z kolei, po przekroczeniu pewnego ich progu, dają kolejny poziom (level) i punkty, za które można rozwijać postać wzbogacając ją o nowe umiejętności, takie jak większa ilość życia, czy jego regeneracja.
GunGame - zawodnik otrzymuje broń już na początku rundy. Zabicie z niej przeciwnika pozwala na przejście o jeden poziom wyżej i otrzymania kolejnej broni. Zabicie kogoś ze swojej drużyny powoduje cofnięcie się o jeden poziom. Najwyższy wymaga zabicia przeciwnika nożem. Zazwyczaj kończy to rozgrywkę / mapę i rozpoczyna ją od nowa, bądź w przypadku mapy jej restart, lub przejście do kolejnej w "mapcycle", albo wybranej w drodze głosowania.
Zombie mode - zamienia tryb rozgrywki na walkę z zombie. Zawodnik zaczynający grę jako antyterrorysta ma zazwyczaj dostęp do wszystkich broni (ma 16000$ na koncie). Gracz który zaczyna jako terrorysta jest tytułowym zombie (zazwyczaj ma dużo punktów życie i dużą prędkość) i ma tylko nóż (istnieją dodatki, gdzie można kupować w "gunshop" menu modyfikacje standardowych broni, np. Dual MP5, Maczetę, ale wtedy traci się Speed Bonus). Spotykany jest również dodatek wzięty żywcem z Half-Life czyli Bunny Hop (niektóre serwery ustawiają, że włącza się on po 15 sekundach aby dać szanse ukrycia się antyterrorystom).
Warcraft III mode (WC3) - na początku rozgrywki gracz wybiera jedną spośród czterech dostępnych ras, lub czterech bohaterów. Każdy z nich ma specyficzne umiejętności. Rozwijane są podobnie jak w modzie RPG z tą różnicą, że po osiągnięciu levela gracz ma prawo do podniesienia jednej z trzech umiejętności o jeden poziom. Każda rasa i bohater ma też umiejętność specjalną osiągalną dopiero przy pewnym levelu.
Źródło: Wikipedia
Offline